Lovelii
Juniormedlem

Antal inlägg: 66
Min guddotter och jag
|
 |
« Svara #30 skrivet: 21 Februari 2010 kl. 15:13:41 » |
|
Ja Linis, precis den kliniken gör det inte. Men denna klinik gör det, Dorothy Madine RGN Consultant Nurse Cyprus IVF Clinic 0090 533 8390794 (mobile) 0090 392 3663217 (clinic En naturlig insemination från partner kostar 1500 euro.
|
|
|
|
|
Loggat
|
lovelii
|
|
|
Lovelii
Juniormedlem

Min guddotter och jag
|
 |
« Svara #31 skrivet: 26 Februari 2010 kl. 11:21:36 » |
|
Om du inte har någon genetisk koppling till barnet... Men gjort processen med surrogatmamma.... Kan du göra en privat adoption se MIA hemsida, det krävs särskilda skäl som ska ligga till barnets bästa. Adoptionsprocessen ska beskrivas och ansökan till MIA ska göras innan resa till landet där barnet är fött. Det finns även en lag som säger....att om du befinner dig i landet alltså har uppehållstillstånd, hemvist, och någon sysselsättning i landet (Absolut inte semester). Bo Lundberg/Migrationsverket...sa exempelvis missonsuppdrag och sedan av familjeskäl måste åka hem. Då är adoptionen laglig även i Sverige. Det finns en lag från 1971 tredje paragrafen om adoptioner, antar svenska lagar. Bo Lundberg har även skrivit en material om surrogat om du söker på google, modernare adoptionsregler SOU 2009:61.
|
|
|
|
« Senast ändrad: 1 Mars 2010 kl. 08:26:12 av Lovelii »
|
Loggat
|
lovelii
|
|
|
Lovelii
Juniormedlem

Min guddotter och jag
|
 |
« Svara #32 skrivet: 1 Mars 2010 kl. 08:28:54 » |
|
Vi tänker göra surrogatprocessen privat utan förmedling. Vi ska inom kort träffa våran surrogatmamma 
|
|
|
|
|
Loggat
|
lovelii
|
|
|
|
Linis
|
 |
« Svara #33 skrivet: 1 Mars 2010 kl. 12:14:33 » |
|
Jag hittade "modernare adoptionsregler SOU 2009:61". Står det om surrogat där eller var det något annat dokument du menade? Har inte hunnit läsa igenom allt än.
Lycka till med er surrogatmamma, är hon Svensk?
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Lovelii
Juniormedlem

Min guddotter och jag
|
 |
« Svara #34 skrivet: 2 Mars 2010 kl. 12:55:47 » |
|
Nej hon är italiensk. Det ska stå om surrogatprocessen vs migrationsverket. Tack. Hur långt har ni kommit i processen? Hur ställer sig din man till det hela?
|
|
|
|
|
Loggat
|
lovelii
|
|
|
imed
Nykomling

Antal inlägg: 11
|
 |
« Svara #35 skrivet: 2 Mars 2010 kl. 15:25:59 » |
|
Lovelii,
Om du själv inte har någon genetisk koppling till barnet men din partner har det behövs väl inte gå via MIA, då det handlar om närstående adoption?
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
Linis
|
 |
« Svara #36 skrivet: 2 Mars 2010 kl. 15:48:06 » |
|
Vi ska använda mina ägg, så jag kommer att ha genetisk koppling till barnet. Om jag förstått det hela rätt kommer jag att slippa närståendeadoption eftersom barnet kan åka hem på amerikanskt pass. Väl hemma i Sverige har vi väl ingen skyldighet att berätta om surrogatmamman. Vi kan väl bara säga att vi varit i USA och fått barn, det är ju ingen lögn. Men nu läste jag Mikaels inlägg från Indien att det var jätteviktigt att den genetiska mamman inte skrevs på födelseattesten och försökte låstas som att hon fött barnet. Men Circle har ju förmedlat många barn till Sverige tidigare så vi räknar med att de har koll på grejerna och vi ska också kolla upp allt i minsta detalj när det närmar sig förlossning. IVF blir förhoppningsvis till sommaren.
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
imed
Nykomling

Antal inlägg: 11
|
 |
« Svara #37 skrivet: 4 Mars 2010 kl. 12:00:23 » |
|
Linis, svarar både här och på den andra tråden ang svensk lagstiftn om mödraskap. Det där med närståendeadoption istället för att gå via MIA var till Lovelii, som vad jag förstod hade kontaktat dem ang adoption av ett barn fött genom surrogatmamma. Ville bara påpeka att det inte handlar om en internationell adoption (vilket ju Mia sysslar med) eftersom åtminstone Loveliis partner har en biologisk koppling till barnet (förstod d som att Lovelii inte skulle använda sina ägg).
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Lovelii
Juniormedlem

Min guddotter och jag
|
 |
« Svara #38 skrivet: 7 Mars 2010 kl. 06:08:25 » |
|
Hej Imed, jag forskar på alla områden. Det senaste var om någon inte hade någon form av genetisk koppling till barnet. Då blir det enskild adoption genom MIA eller att du har din hemkvist i det land som barnet adopteras. Det enklaste är om pappan har en genetisk koppling till barnet. Eftersom han enligt svensk lag är barnets pappa.
|
|
|
|
|
Loggat
|
lovelii
|
|
|
Lovelii
Juniormedlem

Min guddotter och jag
|
 |
« Svara #39 skrivet: 27 Mars 2010 kl. 17:13:31 » |
|
För den som ska använda SM som hjälp och vill vara säker på sin spermakvalité finns det ett hemmatest. Vid intresse kopiera eller klicka på följande länk http://www.storkhjalp.com/page25.asp
|
|
|
|
|
Loggat
|
lovelii
|
|
|
Killarna
Nykomling

Antal inlägg: 6
|
 |
« Svara #40 skrivet: 27 Mars 2010 kl. 22:51:06 » |
|
Nej, nej, nej... Sådana här hemmatester gör inte att man "säkert" kan påvisa huruvida spermakvaliteten är god eller ej! Jag har själv testat detta hemmatest, och testresultatet visade att min spermakvalitet skulle vara låg, något som senare skulle visa sig inte stämde. Min oro som föddes efter detta hemmatest gjorde att jag senare sökte hjälp via sjukvården, där ett test visade god kvalitet. Jag skulle alltså istället rekommendera alla som vill undersöka sin spermakvalitet att söka hjälp via sjukhus/fertilitetsklinik, för att få ett säkrare och mer tillförlitligt resultat!
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Lovelii
Juniormedlem

Min guddotter och jag
|
 |
« Svara #41 skrivet: 28 Mars 2010 kl. 13:42:41 » |
|
Tack killarna för hjälpen, jag trodde faktiskt att storkkliniken var seriösa och gav ut information som var värdefull. Så det är bara test på klinik som ger det rätta svaret?
|
|
|
|
|
Loggat
|
lovelii
|
|
|
Freyja
Juniormedlem

Antal inlägg: 57
|
 |
« Svara #42 skrivet: 28 Mars 2010 kl. 13:58:07 » |
|
Bare det at du ikke VET dette er jo helt utrolig. Og du skal liksom drive formidlingsbyrå!
|
|
|
|
|
Loggat
|
Surrogatmamma x2, leter etter IP's for nummer 3
|
|
|
Lovelii
Juniormedlem

Min guddotter och jag
|
 |
« Svara #43 skrivet: 28 Mars 2010 kl. 14:04:18 » |
|
Jag är djupt tacksam för den hjälp jag får. Jag lär mig hela tiden.
|
|
|
|
|
Loggat
|
lovelii
|
|
|
Freyja
Juniormedlem

Antal inlägg: 57
|
 |
« Svara #44 skrivet: 28 Mars 2010 kl. 15:54:49 » |
|
Jeg foretrekker at du svarer på spørsmål stilt i det åpne forum. Svarer du ikke, så gir du meg bare rett i mine antagelser. Si meg, tenker du å bruke pengene du får inn via organisasjonen til å få ditt eget barn?
|
|
|
|
|
Loggat
|
Surrogatmamma x2, leter etter IP's for nummer 3
|
|
|
|