FFS forum
7 September 2010 kl. 09:25:01 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Nyheter: Vi godkänner bara ip-addresser från Norden pga otaliga spam av nya medlemmar. OM ni bor utanför norden skicka ett mail till surrogat@surrogat.nu med era uppgifter och emailaddress så återkommer vi.

We only approve ip-addresses from Scandinavia because of repeated spams of new members that want to abuse our forum. IF you are livning in a country outside Scandinavia send us your details at surrogat@surrogat.nu with your email addresses and we will get back to you.
/Admin

Startsida   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: VIKTIG INFO OM PAPPERSARBETET FÖR PAR SOM SKAFFAR BARN I INDEN  (läst 862 gånger)
Mikael
Administratör
Juniormedlem
Antal inlägg: 75

Visa profil
« skrivet: 26 Februari 2010 kl. 10:24:41 »

Hej

jag sitter just nu i Mumbai med mitt och min mans lila nyfödda flicka. Hon föddes i söndags och jag pratade precis med Ambassaden om vad som ska stå på födelseattesten och intyget om Surrogatmamman. Surrogatmamman ska INTE stå med på födelseattesten Det kommer sjukhuset inte skriva dit. VIKTIGT är man ett HETROSEXUELLT PAR ska man INTE  INTE INTE skriva dit den svenska mamman på födelseattesten det är ABSOLUT det VIKTIGASTE som Ambassaden berättade!!! Dom godtar ett intyg som ni får från er barnläkare på sjukhuset att det är er surrogatmamma som har fött ert barn plus födelseattesten med den biologiska(svenska) pappans namn. Annars om den svenska mamman står på födelseattesten blir det problem för dom kollar när ni reste in och ser att ni har flugit väldigt tidigt in på födseln tex. så LJUG INTE! Ambassaden i New Dehli är väldigt tillmötesgående och hjälpsam. Se till att ni pratat med Skatteverket och migrationsverket och har faxnummer och kontaktpersoner på dessa verk som tar emot faxen så går det på några dagar att ha alla svenska papper klar och ett pass i handen för att åka hem.

/Mikael !
Loggat
Fulingen
Nykomling
*
Antal inlägg: 3

Visa profil
« Svara #1 skrivet: 1 Mars 2010 kl. 01:11:51 »

GRATTIS till er dotter!!!!  Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy

Loggat
Mikael
Administratör
Juniormedlem

Visa profil
« Svara #2 skrivet: 6 Mars 2010 kl. 16:42:56 »

TACK! Hon är underbar ;-))
Loggat
Lindis
Nykomling
*
Antal inlägg: 7

Visa profil
« Svara #3 skrivet: 6 Mars 2010 kl. 22:04:13 »

Grattis säger jag oxå till er dotter  Med glimten i ögat (blinkande)

Vi är nu på väg på vår resa...vi åker till Mumbai den 6 april så håll tummarna Leende (smiley)

Vill passa på att tacka er för den hjälp vi fått som tips på hotell och betalningar o allt där omkring. Ni är underbara Med glimten i ögat (blinkande)

Önskar er all lycka!

Kram Linda o Danne
Loggat
Mikael
Administratör
Juniormedlem

Visa profil
« Svara #4 skrivet: 10 Mars 2010 kl. 16:06:13 »

Varsågod och lycka till vi håller tummarna för er! tappa inte hoppet om det inte går första ggn, man får inte ge upp ;-) dom är så bra här nere och hjälpsamma.

glöm inte att kolla in listan jag la upp under "länder man kan kontakta" den är väldigt bra att ha när man hämtar sina barn.

/Mikael!
Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  

Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!